تبلیغ در گوگل

چرا در گوگل تبلیغ کنم؟

امروزه همه کاربران اینترنتی، حداقل با یکی از موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو و ... سرو کار دارند و با آنها آشنا هستند. موتورهای جستجو به ما کمک می کنند تا در کمترین زمان، مناسبترین و نزدیکترین مطالب، محصولات، مقالات، تصاویر، فیلم ها، کتاب ها و ... مرتبط با هدفمان را از میان صدها میلیون صفحه اینترنتی پیدا کنیم و از آنها نهایت استفاده را ببریم. در میان موتورهای جستجوی معروف دنیا، گوگل محبوبترین موتور جستجو به خصوص در بین ایرانیان می باشد.

همین استقبال زیاد کاربران اینترنتی از موتور جستجوگر گوگل باعث شده، رقابتی بین مدیران وب سایت ها و وبلاگ ها بر سر نمایش وب سایتشان در صفحه اول نتایج گوگل برای کاربران هدف، ایجاد شود.

به همین دلیل روشهای متعددی برای حضور در صفحه اول نتایج گوگل معرفی شده که به طور کلی می توان این روشها را به دو دسته SEO (Search Engine Optimization) و SEM (Search Engine Marketing) تقسیم کرد. در روش اول رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار زمانبر و نیازمند درصد تخصص بالاست اما ماندگاری در صفحه اول نتایج گوگل در کلمات کلیدی هدف نسبت به روش SEM بیشتر است.

فرم سفارش تبلیغ در گوگل

 

معرفی روش SEM (بازاریابی موتور جستجو):

این مدل یکی از روش های کسب درآمد موتور جستجوگر گوگل می باشد. نحوه کار بدین صورت است که مدیر وب سایت، بودجه ای کلی برای تبلیغ در گوگل جهت نمایش در صفحه اول نتایج گوگل در نظر می گیرد. سپس برای وب سایت، توضیحاتی به گوگل معرفی می کند و به تعداد دلخواه کلمات کلیدی به گوگل ارائه می دهد. سپس گوگل در کلمات کلیدی معرفی شده، وب سایت مورد نظر را در صفحه اول نتایج، نمایش می دهد. جایگاه نمایش این وب سایتها در گوگل، معمولا در سه ناحیه می باشد که به صورت رندوم گوگل محل نمایش را تغییر می دهد: 1- بالای صفحه اول 2- پایین صفحه اول 3- گوشه سمت راست یا چپ صفحه اول (بسته به فارسی یا انگلیسی بودن تنظیمات مرورگر)

تا زمانی که کاربری، روی لینک وب سایت شما در گوگل کلیک نکند، هیچ مبلغی از بودجه شما کسر نمی شود. اما به محض کلیک کاربر روی وب سایت مورد نظر، مبلغی حداقل از 1 سنت به بالا از بودجه شما کسر می شود و به همین ترتیب، تا زمانی که کل بودجه شما تمام نشده وب سایت مورد نظر در صفحه اول نتایج باقی می ماند.

فرمت های تبلیغ در گوگل به صورت متنی، تصویری، ویدئویی، موبایلی و ... می باشد که فعلا محبوبترین روش تبلیغ متنی است.

تبلیغات فوق را می توان علاوه بر نتایج صفحه جستجوی گوگل در شبکه گوگل Google Network به نمایش درآورد.

 

مزایای تبلیغ در گوگل

از مزایای کلی تبلیغ در گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ورودی به سایت
  • افزایش فروش و درآمد
  • معرفی گسترده کسب و کار و محصولات به کاربران اینترنتیِ هدف
  • تبلیغ کاملا هدفمند
  • کمک به افزایش اعتبار مجموعه و وب سایت ( میتوان به عنوان یک ابزار جهت برندینگ استفاده کرد)
  • مناسبترین روش جهت تبلیغات گسترده و انفجاری در اینترنت
  • مصرف بهینه بودجه تبلیغاتی

 

google-adwords

تبلیغ در گوگل ادوردز - Google Adwords

از مزایای تبلیغ در گوگل (Google Advertising) می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • در کمترین زمان ممکن وب سایت شما در صدر نتایج صفحه جستجوی گوگل نمایش داده می شود.
  • شما می توانید به تعداد نامحدود کلمه کلیدی (مرتبط با وب سایت) به گوگل معرفی کنید.
  • دسترسی به تبلیغ در شبکه گوگل
  • اگر در اجرای تبلیغ کمی دقت شود تبلیغ در گوگل یکی از هدفمندترین روشهای تبلیغاتی می باشد.
  • ارائه گزارشات و آنالیزهای دقیق در مورد تبلیغ و بودجه
  • نمایش تبلیغ در ساعات خاصی از روز
  • نمایش تبلیغ در کشور یا شهر مورد نظر
  • نمایش تبلیغ به زبان مورد نظر
  • تنظیم نمایش تبلیغ در نتایج جستجوی (سرچ) موبایل
  • نمایش تبلیغ با فرمتهای ویدئویی، تصویری، متنی و ...
  • مصرف بودجه تبلیغات به صورت بهینه
  • می توان بودجه روزانه تعریف کرد و آن را تغییر داد
  • می توان بودجه هر کلیک را تعریف کرد و یا تغییر داد
  • گوگل به ما جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی کمک می کند.
  • قابلیت لینک شدن به دیگر ابزارهای کاربردی گوگل
Notice: Trying to get property of non-object in /home/samanir/domains/ariasamaneh.ir/public_html/wp-content/plugins/shortpixel-image-optimiser/class/wp-short-pixel.php on line 252