طراحی وب سایت و سئو حرفه ای-مشاور و مجری بازاریابی اینترنتی و وب برندینگ-طراحی وب سایت-سئو وب سایت-بازاریابی اینترنتی-09158983103

ضرورت داشتن صفحات AMP و کانونیکال از فوریه ۲۰۱۸

گوگل اعلام کرده است که از ابتدای فوریه ۲۰۱۸، صفحات سریع موبایل (AMP) و صفحات کانونیکال باید با هم مطابقت داشته باشند یا برابری بسیار نزدیکی با هم داشته باشند. صفحات AMP که با محتوای صفحات کانونیکال مطابقت ندارند “برای ویژگی های جستجویی که نیازمند AMP هستند در نظر گرفته نخواهند شد، به عنوان مثال: اسلاید خبری Top Stories با AMP”.
برابری یا توازن محتوا یک زمانی یک نیاز بوده است، اما حالا گوگل اعلام کرده است که اجرای آن امری ضروری است. گرچه، گوگل به طور همزمان تاکید میکند که AMP یک سیگنال رتبه بندی نیست و مجازاتی (به جز پتانسیل کمتر دیده شدن در نتایج جستجو) برای صفحاتی که برای اجرای آن شکست میخوردند وجود ندارد.
گوگل این کار را انجام می دهد چرا که AMP در بعضی زمینه های محدود، در “صفحات تیزر” استفاده می شود که محتوای محدودی را ارائه می دهند. به عنوان مثال گوگل خود یک بخش خبری دارد که تنها بخشی از متن خبر به صورت چیکده نمایش داده می شود و به متن کامل خبر لینک داده شده، که این بخش از صفحه ویژگی های صفحه AMP را دارد. در این گونه موارد کاربر نیاز دارد برای رسیدن به محتوای اصلی دوباره کلیک کند.
اگر گوگل یک صفحه AMP غیر سازگار را پس از مهلت تعیین شده پیدا کند، کاربران را به “معادل غیر AMP” ارسال خواهد کرد. اگر سرعت بارگزاری صفحه کند باشد، احتمالا کاربران آن صفحه را به سرعت ترک خواهند کرد. گوگل همچنین می گوید که “این مسئله را از طریق کنسول جستجو (Search console) به عنوان یک پیام عملیاتی راهنما به مدیر وب اطلاع خواهد داد و به ناشران فرصتی برای حل این مسئله می دهد تا صفحه AMP را دوباره بتوانند به خدمت بگیرند.”

گوگل می گوید که این کار را برای ارتقاء تجربه کاربری بهتر انجام می دهد. همچنین تلاش می کند تا از یکپارچگی ابتکار خود AMP محافظت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.