طراحی وب سایت و سئو حرفه ای-مشاور و مجری بازاریابی اینترنتی و وب برندینگ-طراحی وب سایت-سئو وب سایت-بازاریابی اینترنتی-09158983103

لینک کردن گوگل ادروردز و گوگل آنالایتیک

لینک کردن گوگل ادروردز و گوگل آنالایتیک

به شما این دسترسی را می دهد تا تصویری از رفتار مشتریان وارد شده به سایتتان (از طریق ppc گوگل) جلو چشمتان باشد.

هنگامی که شما آنالایتیکس و ادورد را لینک کردید می توانید از امکانات تجزیه و تحلیل گوگل آنالایتیک برای اصلاح و بهینه سازی کمپین های گوگل ادورد خود بهره ببرید و عملکرد و کارایی کسب و کار خود را بهبود بخشید.

چرا گوگل آنالایتیکس و ادورد را لینک کنیم؟

وقتی گوگل آنالایتیک و ادورد را لینک دهید شما می توانید:

  • کارایی و عملکرد داده های سایت خود را در بخش Adwords Report گوگل آنالایتیکس مشاهده کنید.
  • به طور مستقیم Goalهای تنظیم شده در گوگل آنالایتیکس و همچنین معاملات تجارت الکترونیک (Ecommerce -> Transaction) را در حساب گوگل ادوردز خود درون ریزی (import) کنید.
  • معیارهای ارزشمند گوگل آنالایتیکس از قبیل (Bounce Rate, Avg session Duration, Pages/session) را در حساب کاربری گوگل ادوردز (Adwords Reports) درون ریزی (import) کنید.
  • بهره بردن از افزایش قابلیت بازاریابی مجدد (Remarketing) در (Remarketing Audiences)
  • کمپین های ری مارکتینگ (Remarketing) برای نشان دادن تبلیغات شما به افرادی که قبلا از سایت یا اپلیکیشن شما بازدید کرده اند، استفاده می شود. این کمپین ها به شما تنظیمات اضافی و گزارشات خاصی می دهد و به شما کمک می کند تا به کاربران و بازدیدکنندگان قبلی دسترسی پیدا کنید.

مخاطبان بازاریابی مجدد (Remarketing Audiences) از لیست کوکی ها و شناسه های موبایل بدست می آیند و اینها گروهی از کاربرانی هستند که احتمالا شما می خواهید با آنها دوباره تعامل داشته باشید.

  • گرفتن داده های غنی در گوگل آنالایتیک به واسطه امکان Multichannel Funnels Report
    Multichannel Funnels چیست؟
    مثال: بسیاری از کاربران اینترنتی ممکن است به واسطه جستجوی برند شما در گوگل، از شما خرید کنند. اما ممکن است آنها با نام تجاری شما از طریق یک وبلاگ، ایمیل، شبکه اجتماعی و .. آشنا شده باشند در حالی که یک محصول یا خدمات خاصی را جستجو می کردند.
    گزارشات Multichannel Funnels به ما نشان می دهد که چگونه ارجاع دهنده ها، جستجوهای گذشته و … با هم به فروش ما کمک می کنند.
  • استفاده از داده های گوگل آنالایتیکس در بالا بردن تجربه و استفاده بهینه از گوگل ادوردز

آموزش لینک/سینک کردن گوگل آنالایتیک و گوگل ادوردز:

برای استفاده از ویژگی های آنالایتیکس در ادوردز و بالعکس باید برنامه زیر را که به طور اختصار ذکر می شود انجام دهید:
(لازم به ذکر است حتما در گوگل ادوردز یک حساب معتبر ایجاد کنید و سپس اقدام به ایجاد کمپین های تبلیغاتی در ادوردز کنید. سپس وار گوگل آنالایتیکس شده و تنظیمات زیر را انجام دهید)

  • وارد اکانت گوگل آنالایتیک خود شوید در http://google.com/analytics
  • روی منوی admin در بالای صفحه کلیک کنید
  • در ستون account وب سایت مورد نظر را انتخاب کنید
  • در ستون Report روی Adword Linking  کلیک کنید
  • در اینجا باید یکی از حسابهای ادوردز خود را برای اتصال به آنالایتیکس انتخاب کنید. در کنار هر حساب یک چک باکس وجود دارد آن را انتخاب کنید.
    اگر شما یک حساب در Adwords Manger Account (MMC) دارید می توانید چک باکس مربوطه را برای استفاده آنالایتیکس انتخاب کنید.
    در Adword Manger Account شما می توانید تمامی کمپین های خود را در یک داشبورد مدیریت کنید.
    از مزایای این ابزار می توان به دسترسی راحت به کمپین ها اشاره کرد.
    همچنین می توانید گزارشات را به صورت تلفیقی دریافت کنید، در وقت خود صرفه جویی کنید و …
  • بر روی continue کلیک کنید
  • در بخش Link Configuration یک عنوان برای گروه لینک های انتخاب شده بنویسید.
    معمولا اکثر کاربران فقط به یک گروه لینک نیاز دارند. پیشنهاد می شود فقط وقتی حسابهای متعدد گوگل ادوردز دارید از گروه های متعدد استفاده کنید.
  • در بخش Linked View هر کدام از مواردی که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید
  • اگر شما قبلا Auto Taging را در حساب ادوردز خود فعال کرده اید از این مرحله بگذرید و وارد مرحله بعدی شوید.
  • روی Link Accounts کلیک کنید

بعد از این مرحله حساب های گوگل ادورد و گوگل آنالایتیک شما با هم لینک شده اند.

توصیه می شود برای سهولت در کار Auto Taging را فعال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.