طراحی وب سایت و سئو حرفه ای در مشهد-مشاور و مجری بازاریابی اینترنتی و وب برندینگ-طراحی وب سایت-سئو وب سایت-بازاریابی اینترنتی-09158983103

هوش مصنوعی چگونه SEO را تغییر می دهد؟

تاثیر سئو هوش مصنوعی (Artificial intelligence SEO) بر نتیجه کسب و کار.

تصور کنید شما به داده هایی دسترسی پیدا کنید که به شما دقیقا بگوید به منظور بهینه سازی وب سایت خود و بهبود آمار بازدید در موتورهای جستجو، نیاز دارید که چه کارهایی انجام دهید.!!

خب، در حال حاضر این تکنولوژی در دسترس است.

گرچه تکنولوژی سئوی هوش مصنوعی گوگل هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد،اما در چند سال آینده بر چگونگی توسعه استراتژی های سئو در شرکت های بازاریابی دیجیتال تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

هوش مصنوعی در حال حاضر در بازاریابی دیجیتال برای جمع آوری داده ها در بخش آگهی ها، تعیین رابطه موجود بین محتوای وب سایت ها، شناسایی انواع مشتری برای فروش متقابل، ساده سازی کمپین های بازاریابی و آنالیز ارزش های احساسی که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان هدف دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر تعداد کمی شرکت از یادگیری ماشین برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می کنند.

در حالی که استفاده از پیشنهادات هوش مصنوعی به بازاریابان بینشی می دهد که کمپین های تبلیغاتی را بهبود بخشند، انطباق هوش مصنوعی به طور خاص برای سئو به شما تاکتیک هایی را ارئه می دهد که بتوانید رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید و بازدید بیشتر و بهینه تری بدست آورید.

سئوی هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

در ابتدا به شما اطلاعاتی می دهد که بتوانید وب سایت خود را بهینه کنید، به طور موثری لینک سازی کنید و بهترین کلمات کلیدی برای استفاده در هر صفحه را شناسایی کنید.

در واقع همه کاری که شما باید انجام دهید این است: ایجاد ساختار محتوای مناسب

قابلیت اصلی هوش مصنوعی استفاده از الگوریتم هایی است که الگوهایی را در سیستم کاربر شناسایی می کند. این داده ها باعث ایجاد دید درست و پیش بینی هایی می شود که اغلب از تجزیه و تحلیل های انسانی دقیق تر است.

اما هوش مصنوعی در حال حاضر به مرحله “یادگیری عمیق” پیشرفت کرده است. این مرحله شما را قادر می سازد تا با استفاده از داده های خام یک لیست از امکانات و انجام وظایف را تخمین بزنید.

این مورد به شدت نیاز انسان را به نوشتن نرم افزار و کدزنی کاهش می دهد و موجب صرفه جویی در مقدار زیادی از زمان و پول می شود.

Google’s Rank Brain یک نمونه اولیه از سئوی هوش مصنوعی است.

این قسمت از هسته الگوریتم های موتور جستجو، شرایط جستجو را که قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است و کلمات کلیدی را در مقایسه با سایر جستجوها در نظر می گیرد تا نوع نتایجی که کاربر به دنبال آن است را حدس بزند.

اما Rank Brain ارتباط بین صفحات وب در شرایط خاصی از جستجو، داده هایی را نیز به گوگل می دهد. این کار شرکت موتور جستجو را قادر می سازد تا صفحات وب را به طور مناسب در برابر آن شرایط جستجو طبقه بندی کند.

اگر مالکان وب سایت به این داده های سطح بالا دسترسی داشته باشند، آگاهی پیدا می کنند که کاربران چه اطلاعاتی را جستجو می کنند. ازین پس می توانند آن محتوا را در وب سایت خود منتشر کنند و صفحات وب سایت خود را به بهترین شکل بهینه کنند. این کاری است که سئوی هوش مصنوعی یا AI SEO انجام می دهد.

آوردن داده های بزرگ به SEO:

ماشین گوگل ، اطلاعات زیادی رااز سراسر اینترنت جمع آوری می کند و شیوه هایی را که بهترین نتایج را به دست آورده اند، مقایسه می کند. در مورد RankBrain گوگل می تواند نوع وب سایت هایی که بیشترین آمار بازدید و مورد استفاده را در میان کاربران داشته اند شناسایی کند.

در نتیجه گوگل می تواند بر اساس داده هایی که شامل معماری اطلاعات، عمق محتوا، استفاده از تصاویر و … است، سایت های خوب را از سایت های بد متمایز و طبقه بندی کند.

این داده ها سپس به عنوان یک معیار برای اندازه گیری پتانسیل پیش بینی نشده سایر وب سایت ها، مورد استفاده قرار می گیرد. وب سایت هایی که زیرساخت مشابه با وب سایت های معیار داشته باشند، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو خواهند داشت. علاوه بر این RankBrain طبقه بندی های جستجو را ارزیابی می کند و این تنظیمات معیار را به عنوان یک مقیاس اصلی نسبت به سایر وب سایت هایی که در این گستره قرار دارند در نظر می گیرد.

به عنوان مثال، وب سایتی که محتوایی در رابطه با روان درمانی منتشر می کند، ساختار و محتوای متفاوتی نسبت به یک وب سایت تجارت الکترونیک دارد بنابراین تنظیمات معیار آن نیز متفاوت خواهد بود.

استفاده از هوش مصنوعی برای سئو یک هدف است. به این معنی که راهکارهایی را که برای وب سایت شما مناسب تر است محدود می کند. یعنی به شما می گوید که اساسا نیاز دارید چه کارهایی انجام دهید تا در رقابت بهینه عمل کنید.

از کجا می توانید AI SEO را دریافت کنید؟

خوشبختانه تعدادی تنظیمات AI برای سئو وجود دارد. در زمان نوشتن این مقاله تنها یک آژانس سئو در انگلستان خدمات AI SEO انجام می دهد.

Digipeak از یک سوپرکامپیوتر ۳m$ استفاده می کند که میزان موفقیت آن بیش از ۹۹ درصد است.

از جمله ابزارهایی که برای این کار در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد نرم افزارهایی مثل SEO Powersuite و Muncheye است. در بهترین حالت این نرم افزار به شما در رعایت دستورالعمل های موتورهای جستجو کمک می کند، بر روی کلمات کلیدی نظارت می کند و لینک های قدرتمند را شناسایی می کند.

همانطور که الگوریتم های موتورهای جستجو، پیچیدگی های خود را با موتورهای جستجو بالا می برند، نیاز است تا سئوکاران خود را در زمینه دستیابی به بینش و داده های مشابه برای سازگاری با نتایج موتورهای جستجو، ارتقاء دهند.

سوپرکامپیوتر AI این کار را برای شما انجام می دهد و از آنجا که نرم افزارهای موجود در اینترنت در مقایسه با آن در سطح متوسطی هستند، کسب و کارهای آنلاین می توانند انتظار داشته باشند که شرکت های سئو بیشتر از چندین میلیون کامپیوتر استفاده کنند که این نتایج را به دست آورند.

در چند سال آینده شاهد رشد چشمگیر سئوی هوش مصنوعی یا Artificial intelligence SEO خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.