وب برندینگ

توسعه برند تجاری بر بستر اینترنت (وب برندینگ)

web-branding

در جهان آنلاین امروزی، برای داشتن یک نام تجاری معروف، دیگر نیازی به داشتن یک شرکت یا فروشگاه با دکوراسیون عالی در یک منطقه خاص نیستید. در حالی که این موارد نیز موثر هستند اما رشد اینترنت باعث شده که در تمام دنیا مشتریان بالقوه ای وجود داشته باشند که از طریق فضای مجازی با شما آشنا شده و از شما خرید کنند. بنابراین باید تفکر خود را توسعه دهید و به فکر چگونگی بدست آوردن بازار کسب و کار آنلاین و پیشی گرفتن از رقبا باشید. به علاوه در فضای شلوغ اینترنت، باید خطرات احتمالی برای توسعه برند خود را به حداقل برسانید.

هدف از برند سازی اینترنتی، ایجاد ارزش برای مصرف کنندگان از طریق افزایش رضایت مشتری است. وفاداری به نام تجاری دلایل خاص خود را دارد. بنابراین یک شرکت باید به جای تمرکز بر به دست آوردن مشتریان جدید، برنامه ای برای نام تجاری آنلاین خود تنظیم کند و از این طریق به بهترین نحو به مشتریان سابق خود خدماتی را ارئه دهد. که البته این روش تاثیر مستقیمی بر افزایش فروش و گسترش برند دارد.

در اینجا به معرفی ۱۵ روش برای ساختن نام تجاری در فضای آنلاین می پردازیم:

۱- ایجاد وب سایت فعال در زمینه کسب و کارتان به منظور افزایش بازدیدکننده، نشر مطالب تخصصی در حوزه کسب و کار، ساخت جامعه مجازی از مشتریان بالقوه، ایجاد بستر اعتمادسازی، بدست اوردن لیست مشترکان وب سایت

نزدیک به ۶۰ درصد مردم پیش از خرید محصول از طریق موتورهای جستجو در فضای آنلاین برندهای مختلف را با هم مقایسه می کنند.

مطمئن شوید که عبارات و کلمات کلیدی مهم در مطالب وب سایت شما آمده که اصطلاحا به این مورد seo گفته می شود. ( Google Keywords در این زمینه به شما کمک می کند)

وب سایت شما باید به طور مداوم تغذیه شود. مطالب شما باید بهینه سازی شود و اصول بازاریابی محتوا و سئو در آن ها رعایت شود. در غیر این صورت کار شما نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

۲- پس از طراحی وب سایت باید به نحوی لیست مشترکان وب سایت را بدست آورید.  برای این مورد می توانید از ترفندهای خاصی مانند اشتراک خبرنامه، دانلود فایل به شرط ایمیل و … استفاده کنید. این لیست در نهایت جهت بازاریابی ایمیلی استفاده خواهد شد.

برای بازاریابی ایمیلی یک برنامه منظم در نظر بگیرید و طبق آن لینک ها و محتوای تبلیغاتی خود را نشر دهید.

سعی کنید در ایمیل خود از طراحی خاصی شامل هدر و فوتر استفاده کنید تا منحصر به فرد باشد.

۳- مطمئن شوید که از تصاویری مناسب و قدرتمند برای تقویت محتوای هر پست استفاده می کنید.

۴- مردم دنیا روزانه به تماشای ۴ میلیارد فیلم از طریق سایت یوتیوب می پردازند. ۶۸ درصد تماشاگران فایل های ویدئویی را در شبکه های اجتماعی خود به نمایش می گذارند و آن را نشر می دهند. می توانید یک فیلم جذاب از نام تجاری خود بسازید و در سایت یوتیوب به اشتراک بگذارید.

۵- استفاده از فید RSS برای توزیع عناوین، محتوای جدید و اطلاعیه ها به طور گسترده تر.

۶- گذاشتن دکمه اشتارک گذاری مطلب در پایان تمامی مطالبی که اعتقاد دارید محتوای آن ها ارزشمند است. این کار موجب افزایش ترافیک از طریق لینک های ورودی می شود.

۷- برگزاری وبینارها و تله سمینارها به صورت دوره ای

۸- تبلیغات فیس بوک

۹- ایجاد برنامه توسعه کسب و کار

۱۰- بیش از ۵ میلیارد کاربر تلفن همراه و ۱/۱ میلیارد مشترک گوشی های هوشمند در جهان وجود دارد. برای توسعه برندسازی اپلیکیشن تجاری خود را گسترش دهید.

۱۱- ادغام پیام های آنلاین با پیام های رسانه های سنتی برای تاثیر بیشتر

۱۲- استفاده از Google Adwords برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی

۱۳- تبلیغات بنری و کلیکی در سایت های پر بازدید مثل بلاگفا، ورزش ۳ و …

۱۴- نظارت بر آنچه که مردم در مورد نام تجاری شما در شبکه های اجتماعی می گویند و همراه شدن در این گفتگوها

۱۵- استفاده از پلت فرم های تبلیغات آنلاین برای تحقیق در مورد درک مردم از برند شما و رقبایتان

branding

 

در واقع برندینگ یعنی ایجاد احساس علاقه و تعلق خاطر به یک برند یا نام تجاری در میان مخاطبین هدف!!

از انواع برند سازی به موارد ذیل میتوان اشاره کرد :

1- برند سازی مشارکتی (مشارکت با برندی دیگر برای رسیدن به هدف)

2- برند سازی دیجیتال (وب سایت-رسانه های اجتماعی و...)

3- برند سازی شخصی

4- برند سازی علی (برند سازی با نیت خیرخواهانه)

5- برند سازی کشوری (جذب توریست - گردشگری - کسب و کار و....)


 وب برندینگ :

با توجه به اصول برند سازی ، شخصیت برند ، اهداف شرکت ، شخص یا ... از ابزارهای بازاریابی اینترنتی استفاده میگردد.

در واقع ابزارهای بازاریابی اینترنتی زمانی به حد اعلای کاربرد خود میرسند که هدف اصلی و نهایی برندینگ باشد.


ما در فرایند برند سازی شما میتوانیم به فعالیت های ذیل بپردازیم :

الف ) تحقیقات بازریابی آنلاین :

شناسایی قوتها و ضعف های برند در فضای مجازی

آنالیز رقبا و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها در فضای مجازی

شناسایی فرصت ها و تهدید ها در فضای مجازی

ب ) ایجاد بانکهای اطلاعاتی

ایجاد ، اصلاح ، ارتقاء و مدیریت بانکهای اطلاعاتی برای ایجاد برند بسیار حائز اهمیت است

پ) طراحی وب سایتهای حرفه ای متناسب با اهداف مجموعه

ت) راه اندازی و مدیریت کمپین های تبلیغاتی

کمپین تبلیغات گوگل

کمپین تبلیغات بنری

کمپین تبلیغات ایمیلی

کمپین تبلیغات اس ام اسی

ث) بهینه سازی رتبه وب سایت در موتور جستجوگر گوگل (سئو)

س) آنالیز وبسایت و کمپین های تبلیغاتی (گوگل آنالایتیک-گوگل وبمستر-)

ش) آنالیز برند در فضای مجازی (hootsuite-googe alert-brand wach-brandeye)

ص) رعایت اصول بازاریابی محتوا در کلیه کمپین ها و پایگاههای اینترنتی


تمام سعی متخصصین ما در آریا سامانه این است تا برند شما را به مخاطبین مورد نظرتان به شکلی که میخواهید دیده شوید معرفی کنیم، اعتماد آنها را جلب و رابطه ایجاد شده را مدیریت کرده و تداوم بخشیم!