طراحی وب سایت و سئو حرفه ای-مشاور و مجری بازاریابی اینترنتی و وب برندینگ-طراحی وب سایت-سئو وب سایت-بازاریابی اینترنتی-09158983103

گوگل تگ منیجر چیست؟

گوگل تگ منیجر Google Tag Manager

یک سیستم مدیریت تگ است که به شما اجازه می دهد تا به آسانی و به سرعت تگ ها و کدهای اسنیپت را در سایت یا اپلیکیشن موبایل خود به روز رسانی کنید. شما می توانید AdWords،Google Analytics، Firebase Analytics ، Floodlight و بخش های ۳rd یا تگ های سفارشی را در تگ منیجر اضافه یا به روزرسانی کنید به جای اینکه این کدها را از طریق سایت ویرایش کنید. استفاده از تگ منیجر خطاها را کاهش می دهد و شما را از درگیری با یک توسعه دهنده در هنگام پیکربندی برچسب ها آزاد می کند.

Tag یا برچسب چیست؟

برچسب یک قطعه کد است که اطلاعاتی را به شخص ثالث مانند گوگل ارسال می کند. اگر شما از برنامه هایی مثل tag manager استفاده نکنید باید این قطعه کدها را مستقیما در وب سایت یا اپلیکیشن موبایل خود اضافه کنید. با tag manager شما دیگر نیازی به حفظ این کدها در سورس فایل ها ندارید. در عوض شما کلماتی که می خواهید به عنوان برچسب مشخص شوند را از طریق رابط کاربری tag manager مشخص می کنید.

گوگل تگ منیجر چگونه کار می کند؟

تگ منیجر برای وب از طریق برچسب (تگ) هایی که شما در صفحات وب سایت خود جایگذاری کرده اید، کار می کند. برای موبایل، تگ منیجر در رابطه با فایربیس SDKبا پشتیبانی از اندروید و iOS مستقر می شود. مخزن همه تگ های کد شده دیگر را بر روی وب سایت یا اپلیکیشن شما به صورت دستی جایگذاری می کند که شامل: گوگل ادوردز، گوگل آنالایتیک، Flood light و تگ های بخش 3rd می باشند. هنگامی که مخزن تگ منیجر تگ ها را به سایت یا اپلیکیشن شما اضافه کرد، می توانید تگ های اضافی را از طریق وب اپلیکیشن تگ منیجر به روزرسانی، اضافه و مدیریت کنید.

**برای مخزن موبایل، از یک مخزن پیش فرض برای تنظیم پیکربندی تگ ها استفاده می شود تا زمانی که برای اولین بار یک مخزن دانلود شود. زمانی که اپلیکیشن به اینترنت متصل شد و یک مخزن را دانلود کرد، هرگز دیگر از مخزن پیش فرض دوباره استفاده نکنید. اپلیکیشن به صورت دوره ای (هر 12 ساعت) برای به روزرسانی مخزن بررسی می کند.

حساب کاربری تگ منیجر را می توانید برای یک یا تعداد بیشتری وب سایت یا اپ موبایل استفاده کنید. اگر چه که شما می توانید از طریق یک حساب گوگل، حساب های کاربری متعددی برای تگ منیجر داشته باشید. اما معمولا یک حساب کاربری گوگل تگ منیجر برای هر شرکت یا سازمان استفاده می شود.

راه اندازی گوگل تگ منیجر برای وب سایت:

استفاده از تگ منیجر برای مدیریت تگ ها:

  • برای ایجاد یک حساب کاربری باید به آدرس google.com مراجعه نمایید.
  • یک مخزن برای سایت خود در حساب کاربری ایجاد کنید.
  • اسنیپت مخزن را به سایت خود اضافه کنید.
  • تمامی تگ هایی مثل AdWord یا آنالایتیک را از سورس کد سایت خود به تگ منیجر گوگل منتقل کنید.

بعد از انجام این مراحل شما می توانید از طریق حساب کاربری گوگل تگ منیجر، تگ های وب سایت خود را مدیریت کنید.

راه اندازی گوگل تگ منیجر برای اپلیکیشن موبایل:

گوگل تگ منیجر برای اپلیکیشن های موبایل با فایربیس یکپارچه شده است. فایربیس پلت فرم گوگل برای اپلیکیشن های موبایل است که ابزار توسعه و آنالیز پیوسته را فراهم می کند.

با اضافه کردن تگ منیجر به اپلیکیشن موبایل خود، می توانید بدون نیاز به تغییر کدها در اپلیکیشن، تنظیمات را تغییر دهید.

برای راه اندازی تگ منیجر برای اپلیکیشن موبایل:

  • به آدرس google.com بروید و یک حساب تگ منیجر ایجاد کنید.
  • یک مخزن برای اپلیکیشن خود در حساب کاربری ایجاد کنید (گزینه Mobile App را انتخاب کنید)
  • نوع مخزن را متناسب با Andriod و iOS و ورژن SDK انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.