طراحی وب سایت و سئو حرفه ای-مشاور و مجری بازاریابی اینترنتی و وب برندینگ-طراحی وب سایت-سئو وب سایت-بازاریابی اینترنتی-09158983103

۲۰ نکته در طراحی وب سایت تجارت الکترونیک

طراحی وب سایت تجارت الکترونیک باید به گونه ای باشد که بخش پرداخت، تا حد امکان سریع و آسان باشد. اگر این ۲۰ نکته را در طراحی وب سایت تجارت الکترونیک رعایت کنید، مشتریان به وب سایت شما علاقه من خواهند شد.

ما تا به حال خرید آنلاین انجام داده ایم. شما برای خرید محصولی به صورت آنلاین جستجو می کنید و یک محصول خوب با قیمت عالی در گوگل پدیدار می شود.

شما با یک کلیک، وارد سایت می شود و نگاهی به ان می اندازید … می بینید که در مورد محصول گزافه گویی کرده و آن چیزی که شما می خواستید نبوده، بلافاصله سایت را ترک می کنید. باری دیگر همان محصول را در سایتی دیگر می بینید، سایتی که ظاهری زیبا دارد، قیمت محصول قیمت فوق العاده ای است و شما اقدام به خرید محصول می کنید، اما پروسه پرداخت بسیار پیچیده است، بنابراین موفق به خرید محصول نمی شوید.

طراحی وب سایت تجارت الکترونیک فقط برای ایجاد یک فروشگاه انلاین زیبا و جذاب نیست (هر چند طراحی زیبا به فروش بیشتر کمک می کند). مهمتر از آن این واقعیت غیرقابل انکار استکه مشتری بتواند خیلی سریع از صفحه فرود به بخش سفارش و خرید هدایت شود و خرید خود را تکمیل و پول پرداخت کند. طراحی با کیفیت وب سایت تجارت الکترونیک، به طور کل هدایت مشتری بالقوه از طریق این فرایند است.
در اینجا چند نکته کلیدی در باره طراحی، ساخت و راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیک را آورده ام. این لیست کامل نیست اما توصیه هایی است که اگر شما انها را رعایت کنید، یک وب سایت تجارت الکترونیک موفق خواهید داشت.

اجازه دهید مشتریان آپشن ها رو خودشون تعریف کنن

به مشتریان اجازه دهید که در فرایند خرید خود تا جایی که ممکن است، آپشن ها را بتوانند فیلتر کنند.
زمانی که مشتریان در وب سایت تجاری شما در حال جستجو برای خرید محصولی هستند، قابلیت فیلتر کردن آپشن ها ، به انها کمک می کند تا بتوانند زمان زیادی را ذخیره کنند. این امر به ویژه در مورد اندازه، برای مواردی مانند لباس، بسیار مهم است. مشتریان از اینکه بخواهند از بین گزینه ها، آنچه که متناسب با نیازشان است را پیدا کنند متنفرند.

اجازه دهید آنها انتخاب های خود را تغییر دهند

هنگامی که کاربر از بین فهرست دسته بندی ها شروع به انتخاب دسته خاصی می کند (به عنوان مثال: لباس مردانه)، ممکن است انتخاب اشتباهی انجام دهد یا نظرش تغییر کند. بنابراین نیاز دارد که انتخاب خود را تغییر دهد. شما باید به کاربر اجازه دهید تا این انتخاب ها را از فهرست حذف کند- این کار خیلی بهتر از استفاده از دکمه بازگشت است-که در بهترین حالت، صفحات تکرا می شوند و در بدترین حالت ممکن است اتصال مرورگر قطع شود.

نوار جستجو را در دسترسی آسان قرار دهید.

بالای سایت amazon.com یک نوار جستجوی بسیار بزرگ است.

اغلب، بسیاری از ما تصور نمی کنیم که نوار جستجو در وب سایت تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که مشتری در یک سایت به دنبال چیزی خاص می آید، اگر آن را به وضوح در صفحه فرود نبیند، معمول ترین واکنشی که انجام می دهد استفاده از جستجو است. در نظر بگیرید که نوار جستجو بخش اصلی یک وب سایت تجارت الکترونیک است. همچنین جستجو می تواند به ماندگاری بیشتر کاربران در وب سایت کمک کند، چرا که کاربر ممکن است بخواهد نگاه بیشتری به سایت بیندازد و در آن جستجو و گردش کند.

اگر محصولی در انبار موجود نیست، آن را به وضوح مشخص کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که من در راه اندازی اولین فروشگاه اینترنتی خود داشتم این بود که محصولاتی که موجودی آنها در انبار تمام می شد را از سایت حذف می کردم. برای سئو محصول را در لیست محصولات سایت نگه دارید، این کار خیلی بهتر است تا محصول را حذف کنید و بعدا که نیاز شد مجدد آن را به لیست محصولات اضافه کنید. اگر موجودی انبار به حداقل رسید آن را به وضوح بیان کنید. در غیر این صورت مثل من، مجبور می شوید به مشتریتان که محصول را خریده، ایمیل عذرخواهی ارسال کنید و وجه او را بازگردانید.

ادامه دارد …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تیکت پشتیبانی